Leveranser och fraktsätt

OBS! 

Sista beställnings dag innan Jul den 2021-12-14

Hos Merinos betalar kunden ingenting för leveransen vid köp över 2000 kr inom Sverige.

Den normala leveranstiden är 2-5 arbetsdagar men längre leveranstider kan ibland förekomma. Dock ska leveranstiden inte överstiga 25 arbetsdagar. Om en produkt är tillfälligt slut eller leveransen blir senare än normalt meddelar vi Dig via sms eller e-post. Postens varubrev och Schenker är våra samarbetspartners och som hanterar leveransen till Dig. Vilken av dessa det blir beror på beställningens vikt och storlek. Viktigt vid Din beställning är att Du anger ett aktuellt mobilnummer och en giltig e-postadress - vi aviserar via sms i första hand och saknas e-postadress aviserar vi via e-mejl. Ditt paket hämtar Du sedan på Ditt Post- eller Schenkerutlämningsställe. 

Kontakta oss för leveranser utanför Sverige.

www.merinos-wool.com ansvarar inte för fraktbolagets leveranstid eller utlämningsställens aviseringsrutiner

På grund av högsäsongen före jul och förseningar i leveranser från våra leverantörer kan vi inte garantera att varor som beställts efter den 7 december kommer att levereras före jul. Under de rådande omständigheterna på grund av coronaviruspandemin många rederier står inför svårigheter att transportera därför uppmanas våra kära kunder om tålamod. Observera att alla order som beställts till och med den 7 december kommer att levereras före jul.

Ej uthämtade beställningar

Beställningar som inte uthämtas i tid är vi tyvärr tvungna att debitera 195 kr för via en faktura. Detta ska täcka våra kostnader för porto samt merarbete i form av packning etc.

Om du ändå vill ha varan trots att den gått i retur, vänligen meddela oss så återsänder vi den gärna igen men då mot en extra avgift.


Lager

Produkter med stor volym, tex täcken, nyproduceras i de flesta fall direkt efter din order såvida produkten inte redan finns på lager. Detta kan ibland medföra längre leveranstid.

Om vår hemsida visar att varan finns i lager men ändå tagit slut, meddelar vi dig alltid via e-post eller telefon samt om möjligt även nytt leveransdatum. Vi samråder alltid med dig som kund ifall delleverans är möjlig och önskvärd i de fall en vara är slut i lager. Du har alltid rätt att häva ditt köp ifall leveransen dragit ut på tiden.